DOSAR RADIOCULTURA
Femei celebre, femei care au schimbat lumea
ACASA
EVENIMENTE (multimedia)
DOSARE SI INTERVIURI
CRONICI
ACTUALITATE (arhiva)
STIRI CULTURALE
ARHIVA STIRI CULTURALE
CONCURSURI
PROGRAM RRC
EMISIUNI RRC
FRECVENTE RRC
CONTACT
PARTENERI
Program TV
NRV
Dimineatacrossover
Culturanet
Timpulprezent
Dupa 20 de ani
StoryMania Teme Deschise Cartile Seherezadei Proba De Cultura Planeta Radio Dosarele Integrarii Europene Lumea n care vom trai Stiinta la ea acasa Pro Natura A sti pentru a trai Pagini de istorie Izvoare de filosofie

Cronici

Alternativa este concertul.
Luxul: Bösendorfer Imperial


Maria Balabas
Radio România Cultural


mai mult...



Romanian Piano Trio în concert la Sala Radio
Imagini needitate, de amator


Radu Croitoru
Radio România Cultural


mai mult...

  • Ati ascultat
  • Ascultati acum
  • Urmeaza
  • Bloguri
07.00 - 07.15
RADIOJURNAL

Live  Radio Romania Cultural       ‌       Live  Teatru radiofonic
07.15 - 09.00
Espresso. Realizatori Daniela Ivanov si Radu Croitoru

Live  Radio Romania Cultural       ‌       Live  Teatru radiofonic
09.00 - 09.05
Alternative • Realizator Mirela Nicolae

Live  Radio Romania Cultural       ‌       Live  Teatru radiofonic
Nobel

www.nobel.radiocultura.ro

Unicul site românesc dedicat Premiilor Nobel, ce dispune de o foarte bogată arhivă de documente audio: interviuri realizate în exclusivitate cu laureaţii şi cu organizatorii evenimentului în chiar zilele decernării premiilor, impresii din Săptămâna Nobel, jurnale de călătorie ale realizatoarei Corina Negrea – şi multe altele.
NRV

www.nrv.radiocultura.ro

Compus mai ales din editoriale si cronici, blogul emisiunii Noua revista vorbita incearca, la fel ca emisiunea, sa trateze literatura din perspectiva zilelor noastre, relaxat, privind cartile si autorii in ochi si tinind seama de industria care functioneaza astazi in jurul cartilor.
Dimineata crossover

www.dimineatacrossover.radiocultura.ro

...traversez strada. Pe lângă mine trec oameni şi lucruri..... mă surprind înclinând respectuos capul când către Beatles, când către Abba, imediat Tricky şi, culmea?!?! James Brown.... Batman.... bună dimineaţa, Bonobo. Ce mai faceţi doamnă Tori Amos? Vă mai întâlniţi cu doamna Sarah Vaughan? Numai când ascultăm împreună Taraful haiducilor..... nu ştiam că vă place.... Dintr-o linie de zebră îmi zâmbeşte o oglindă. Mă uit mai atent, era o pistă de skateri. Ducea către rafturi pline cu discuri. Celebre sau nu.... interesante!?! Discurile stau cuminţi pe rafturile celor „patru zări”: unele vin din Londra, altele din Amsterdam, cele mai şic din Paris şi cele mai punk din Berlin. Se mută dintr-un loc într-altul, se mixează între ele, traversează străzi culturale şi para-culturale, post-culturale şi urban-culturale... pe stradă.
... mi se părea atunci că şi ele ca şi mine (ca şi voi?!?!!!!) trăiesc o stare continuă de dimineaţă. Crossover.
Culturanet

www.culturanet.radiocultura.ro

Cultura.net este prima emisiune despre cultura internetului de la Radio România Cultural. Este realizată de Cătălin Sturza şi e difuzată în fiecare vineri, de la 11.30 la 12.00. Pe blogul Cultura.net veţi afla care sunt invitaţii emisiunilor următoare, veţi descoperi ştiri, podcast-uri şi comentarii.
Timpulprezent

www.timpulprezent.radiocultura.ro

De discutat, se discuta la Timpul prezent, zilnic, intre 11.30 si 12.00. Aici se comenteaza, se dezbat, se analizeaza subiectele din emisiune, se fac propuneri si recomandari, se critica.
Dupa 20 de ani

www.dupa20deani.radiocultura.ro

Ce-ar fi devenit toţi cei care n-au în comun decât momentul 1989 dacă n-ar fi existat 1989?... nu vom şti niciodată – dar ştim ce-au devenit.
StoryMania

www.storymania.radiocultura.ro

De ce StoryMania? Pentru că ne place să spunem poveşti. Pentru că există suficienţi oameni care oricum narează, radiogenic şi colorat, fără pretenţii de omniscienţă sau de exhaustivitate, poveşti cărora m-am gândit că le-ar sta bine într-un volum virtual, cu semnături multiple, publicat în eter...
Teme deschise

www.temedeschise.radiocultura.ro

Temele deschise, emisiune şi blog realizate de Marina Baconschi, decupează aspecte de viaţă culturală, mass-media, religie şi viaţa cetăţii.
Cartile Seherezadei

www.cartileseherezadei.radiocultura.ro

La Radio Romania Cultural, de luni pana vineri, la ora 15, se citesc "Cartile Seherezadei". Emisiunea, realizata de actrita Adriana Mocca, s-a nascut din placerea de a impartasi cu cei carora nu le mai citeste nimeni un fragment dintr-un text important, proza, filozofie, teatru, eseu, psihologie, poezie, proaspat tradus sau citit demult si uitat.

Câştigătorii Concursului Internaţional de Muzică Clasică România


Câştigătorii Concursului Internaţional de Muzică Clasică România

Sâmbătă, 28 august 2010, a avut loc la Takanawa Kumin Hall din Tokyo concertul de gală şi ceremonia de acordare a premiilor celei de-a 6-a ediţii a Concursului Internaţional de Muzică Clasică România, desfăşurat începând cu 25 august 2010.

Un proiect generos, singura competiţie muzicală internaţională din lume care poartă numele ţării noastre a fost iniţiată în anul 2005 pentru a marca memoria marelui compozitor George Enescu, de la a cărui dispariţie se comemorau 50 de ani. Desfăşurându-se în luna august a fiecărui an în organizarea Asociaţiei Muzicale Japonia-România şi cu sprijinul Ambasadei României în Japonia, concursul a atras în acest an 155 de muzicieni din Japonia şi Coreea de Sud, care au concurat la 6 secţiuni (pian, instrumente cu coarde, de suflat, percuţie, muzică de cameră şi canto).

Ca prima experienţă personală de acest fel, să fiu membru al unui juriu internaţional a constituit pentru mine nu numai o bucurie, dar şi o onoare, având în vedere ca am reprezentat Orchestra Naţională Radio din Bucureşti într-un eveniment de factură internaţională petrecut într-un oraş cosmopolit, una din marile capitale ale lumii, unde activează unsprezece orchestre simfonice profesionale, dar unde asemenea competiţii nu se organizează prea des.

Anvergura concursului a luat o amploare considerabila de la an la an, ediţia 2010 a Concursului Internaţional România stabilind recordul ca număr de participanţi şi ca plajă de vârstă a celor înscrişi pentru câştigarea marelui premiu. Nu pot decât să-i felicit pe organizatori că au reuşit să transforme acest concurs într-un eveniment dezirabil pentru mulţi muzicieni, chiar în condiţiile în care taxa de participare nu este mică (pot chiar spune că pentru un tânăr muzician român la început de carieră şi nu numai, ar părea prohibitivă plata unei taxe de participare de aproximativ 300 de euro, alături de suportarea altor costuri, cum ar fi cele impuse de prezenţa unui corepetitor, transportul instrumentelor voluminoase, cazarea şi întreţinerea în oraş pe durata audiţiilor, etc.). Este drept că şi marele premiu oferit este pe măsură, respectiv suma de 500.000 yeni (circa 6.000 dolari SUA), căruia i se adaugă o călătorie şi un turneu concertistic în România în toamna anului viitor. Dar nu premiul în bani este elementul care atrage muzicienii la acest concurs: evenimentul care poartă numele ţării noastre le poate oferi nesperata şansă a unei promovări pe plan internaţional, alături de oportunitatea verificării calităţii interpretative de către un juriu internaţional, provenind în majoritate dintr-o altă cultură, care foloseşte poate alte criterii de evaluare.

Ca o româncă ce încă descoperă Japonia, aveam încă vii stereotipurile fixate în mintea oricărui european cu privire la profunda trăire artistică a japonezilor, binecunoscuţi pentru sublima filozofie a ikebana, puternica interiorizare a teatrului Noh sau pentru desăvârşita artă a gheişelor. Contactul cu muzicienii japonezi mi-a lăsat astfel o puternică impresie, începând să înţeleg poate mai bine ce îi face pe japonezi să fie perfecţionişti în tot ceea ce fac. În scurta mea şedere în Japonia am avut plăcerea să întâlnesc muzicieni niponi care cunosc şi apreciază România şi muzica noastră, respectiv dirijorul Mitsuyoshi Oikawa, care colaborează cu tinerii muzicieni români de peste 17 ani, invitându-i să cânte în Japonia, violonista Atsuko Temma, care a făcut din Balada lui Ciprian Porumbescu un adevărat hit în Japonia începând cu anul 1993, cu o mulţime de discuri vândute şi reeditate, emisiuni TV dedicate piesei muzicale şi cărţi prezentând biografia violonistei, dirijorul Daisuke Soga, absolvent al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, precum şi membri japonezi ai juriului, prestigioşi reprezentanţi ai unor universităţi de primă clasă sau ai unor orchestre nipone. La toţi am apreciat atenţia pentru detaliu, pentru ca totul să fie perfect, tipic japonez, dar totodată şi dorinţa de a imprima actului muzical, creator, ceva din personalitatea fiecăruia.

Contrar acestei imagini, concurenţii audiaţi în cadrul concursului, deşi foarte bine pregătiţi, mi-au lăsat impresia generală a unor mici "roboţei": atât de concentraţi că aproape uitau să mai respire în timpul interpretării, erau atât de absorbiţi de latura tehnică încât doar foarte puţini au reuşit să fie convingători şi sub aspect artistic. Acesta este poate şi unul dintre motivele pentru care membri juriului au decis neacordarea unor distincţii la anumite secţiuni ale competiţiei. Privind cu ochi critic, am avut impresia că tinerii (sau mai puţin tinerii) muzicieni niponi omit faptul că în muzică este necesar să ai fantezie, spontaneitate, trăire, pentru a fi în măsură să exprimi momentul ,,prezent", respectiv implicarea cu toată fiinţa în actul interpretativ. Muzica la nivel competiţional nu reprezintă doar reflexele bine exersate, memorie şi concentrare. Iar muzica la nivel de artă presupune în primul rând creaţie interpretativă. Oricum, ca impresie generală, consider că în cadrul concursului calitatea interpretării este în creştere, de la o ediţie la alta a competiţiei. În luna ianuarie a acestui an am avut ocazia să o ascult în cadrul unei recepţii organizate la Ambasada României în Japonia pe violonista Maria Hara, laureata ediţiei anterioare. Acum, ceremonia de decernare a premiilor a fost precedată de un concert susţinut de laureaţi ai ediţiilor precedente ale concursului, care au cântat la marimbă, violoncel şi vioară, astfel că am ascultat-o din nou pe Maria Hara, iar interpretarea acesteia mi-a arătat că este un muzician în creştere, cu perspectivă, câştigarea unui concurs internaţional fiind un foarte bun stimulent pentru autodepăşire.

Şi anul acesta, laureata concursului este tot o violonistă, Ribon Aida, o tânără de 21 de ani care studiază în cadrul Toho Gakuen School of Music (programul Soloist Diploma). Ribon Aida a ocupat şi locul I la secţiunea instrumente cu coarde, alături de violoncelistul Michiaki Ueno. Acesta din urma, la doar 15 ani, cel mai tânăr participant înscris în concurs, elev al Şcolii Generale Chiyoda-ku, a obţinut şi Premiul Special acordat de Ambasada României în Japonia, dar şi Premiul Radio România Cultural. La percuţie, Premiul I a fost obţinut de către Satoshi Seki, student masterand la Universitatea de Muzică Senzoku, precum şi de către Keiko Murata, de la Toho Gakuen School of Music. Ca o notă de culoare, pentru a sublinia caracterul românesc al competiţiei desfăşurată la Tokyo, câştigătorii premiilor I de la secţiunile concursului au primit din partea sponsorilor vin şi miere aduse din România. Pentru secţiunile pian, canto, instrumente de suflat şi ansambluri camerale nu s-a acordat premiul I. Premii speciale au mai fost oferite din partea Asociaţiei Muzicale Japonia-România, Chopin Magazine, Ookinaki Music Space, precum şi din partea publicului.

Pentru prima ora de la iniţierea competiţiei, Radio România Cultural a devenit partener în promovarea relaţiilor culturale dintre Japonia şi ţara noastră, prin acordarea marelui câştigător a posibilităţii de a efectua o înregistrare cu Orchestra de Cameră Radio, care va fi difuzată de Radio România Cultural. În numele doamnei Oltea Şerban-Pârâu, director al Radio România Cultural şi al Orchestrelor şi Corurilor Radio, am anunţat acest premiu special şi am oferit diplomele inscripţionate cu caractere japoneze şi câte un set de DVD-uri şi CD-uri cu piese compuse de George Enescu şi Paul Constantinescu, înregistrări de referinţă din concertele Orchestrei Naţionale Radio, violoncelistului Michiaki Ueno şi baritonului Tomoyuki Saijyo (absolvent al Universităţii Prefecturale de Artă din Okinawa, Japonia, câştigător al Premiului III la "Canto" şi al Premiului Special acordat de public).

O notă total aparte a constituit-o finalul decernării premiilor, când majoritatea concurenţilor, indiferent dacă au urcat sau nu pe scenă, ne-au înconjurat pe noi, membrii juriului, dorind să primească cât mai multe indicaţii sau sfaturi din partea noastră (chiar dacă în mare măsură ideile transmise erau asemănătoare pentru fiecare dintre ei, cu referire la latura artistică a interpretării muzicale, aceştia păreau avizi de sfaturi şi recomandări; în ciuda relativei dificultăţi pentru tinerii muzicieni japonezi de a comunica în limba engleză, ne ascultau cu mare atenţie şi parcă încercau să ne soarbă cuvintele...).

Nu cunosc specificul şcolii muzicale nipone, însă consider că de mare ajutor ar fi tinerilor muzicieni din Japonia înţelegerea necesităţii imprimării laturii personale în actul artistic, căutarea propriului stil de exprimare, care nu este posibil fără adaptarea conceptelor şi ideilor profesorilor sau personalităţilor cu care intră în contact la propria trăire artistică.

În încheierea corespondenţei din Japonia, aş dori să informez publicul meloman că în perioada 7-13 octombrie 2010 se va desfăşura în România turneul câştigătoarei ediţiei 2009 a Concursului Internaţional de Muzică Clasică România, violonista Maria Hara, care va fi însoţită în călătoria sa de descoperire a României şi a valorilor sale culturale de către preşedinta Asociaţiei Muzicale Japonia-România şi iniţiatoarea acestei competiţii muzicale internaţionale, doamna Kazuko Shimada.

Recitalurile Mariei Hara vor avea loc în Bucureşti (8 octombrie 2010, Liceul "Ion Creangă" şi Muzeul "George Enescu"), Bârlad (10 octombrie 2010) şi Piatra Neamţ (11 octombrie 2010). Vizita în România a câştigătoarei ediţiei 2009 a Concursului România se va încheia după susţinerea unui recital la reşedinţa Ambasadorului Japoniei la Bucureşti, în cadrul unei recepţii organizate cu această ocazie în seara zilei de 12 octombrie 2010.

Radio România Cultural va urmări turneul câştigătorului acestei ediţii în România, ca un autentic partener al acestui demers cu totul special ce uneşte culturile română şi japoneză, reflectându-l atât în emisiunile sale on-air, cât şi în site-urile sale de internet.

Marie-Jeanne Măi-Antal
Tokyo

Câştigătorii Concursului Internaţional de Muzică Clasică România
Premiul Radio România Cultural: Tomoyuki Saijyo, Michiaki Ueno, Kazuko Shimada, Marie-Jeanne Mai-Antal

Înfiinţat în anul 2005, pentru a comemora 50 de ani de la moartea compozitorului George Enescu, Concursul Internaţional de Muzică Clasică România se bucură de o apreciere crescândă în rândul publicului japonez. Evenimentul este organizat în fiecare an de Asociaţia Muzicală Japonia – România în colaborare cu Ambasada noastră în această ţară. Spre plăcuta surprindere a organizatorilor, cea de-a 6-a ediţie a reunit 155 de participanţi din Japonia şi Coreea de Sud, cu vârste cuprinse între 15 şi 61 de ani. Şi de această dată, câştigătorii concursului au fost tineri muzicieni talentaţi pe care dorim să-i promovăm atât în Japonia, cât şi în România. Cu sprijinul Radio România Cultural, în 2010 am putut acorda câştigătoarei marelui premiu şansa de a realiza o imprimare cu Orchestra de Cameră Radio, dar şi de a oferi celorlalţi concurenţi CD-uri şi DVD-uri cu înregistrări ale Orchestrelor şi Corurilor Radio.

În ultimii ani, România a devenit o prezenţă constantă pe scena culturală niponă. Anul 2009 a marcat 50 de ani de la reluarea relaţiilor diplomatice bilaterale dintre România şi Japonia. Cu această ocazie, Teatrele "Bulandra" (Bucureşti), "Toma Caragiu" (Ploieşti), "Ion Creangă" (Bucureşti) şi "Ciufulici" (Ploieşti) au oferit reprezentaţii în principalele oraşe japoneze. Filarmonica "George Enescu" din Bucureşti a atras un număr impresionant de spectatori la concertele sale, la fel ca şi spectacolele oferite de Teatrul de Balet din Sibiu. Constatăm cu mândrie faptul că nume precum Alina Cojocaru, Angela Gheorghiu, Mariana Nicolesco, Eugen Ţichindeleanu, Alina Balaban le sunt deja binecunoscute spectatorilor japonezi. De asemenea, în această toamnă, pianiştii Radu Lupu şi Roxana Bajdechi vor oferi recitaluri în oraşele Tokyo, Yokohama şi Sapporo, iar Orchestra de Cameră Radio va efectua un turneu în Japonia.

Avem convingerea că acest concurs va continua să atragă un număr din ce în ce mai mare de participanţi şi că în viitorul apropiat va reuşi să se impună ca un eveniment de referinţă al stagiunii muzicale nipone.

Andreea Bucnaru, Ataşat
Secţia Presă şi Cultură, Ambasada României în Japonia

Câştigătorii Concursului Internaţional de Muzică Clasică România
Andreea Bucnaru, ataşatul cultural al Ambasadei României în Japonia, Ribon Aida, câştigătoarea marelui premiu şi Kazuko Shimada, preşedinte al Asociaţiei Muzicale Japonia – România

Între 25 şi 28 august 2010, la Centrul districtual Takanawa, districtul Minato, s-a desfăşurat cea de-a şasea ediţie a Romania International Music Competition, concurs extrem de incitant şi anul acesta. Este îmbucurător faptul că, de la an la an, nivelul concurenţilor este din ce în ce mai ridicat, precum şi faptul că datorită implicării televiziunii şi a canalelor media am obţinut sprijinul Ministerului de Externe, Agenţiei Japoneze pentru Cultură şi al multor companii.

De asemenea, consider că ocazia de a avea patru membri ai juriului din România la această ediţie înseamnă un pas important înainte. Prin prezenţa acestora, s-a îndeplinit dorinţa mea de a selecta concurenţi nu doar cu un nivel tehnic ridicat, ci şi valoroşi din punct de vedere uman şi pe scena internaţională, cu potenţial de viitor. Această dorinţă s-a născut încă de la prima ediţie a competiţiei din anul 2005, an în care am comemorat 50 de ani de la moartea lui George Enescu (consider această coincidenţă providenţială şi o mare onoare). În plus, prin colaborarea cu doamna Oltea Şerban-Pârâu, reprezentată în cadrul concursului de doamna Marie-Jeanne Măi Antal, membră a juriului, câştigătoarea Marelui Premiu din acest an, violonista Ribon Aida, are extraordinara şansă de a interpreta în concert alături de Orchestra de Cameră Radio în luna octombrie a anului viitor.

Pentru Japonia, România este încă o ţară îndepărtată din punct de vedere geografic, dar pentru aspiranţii la o carieră muzicală, personalităţi precum George Enescu, Dinu Lipatti, Clara Haskil sau Sergiu Celibidache sunt nişte adevărate idealuri. De aceea, prin premiul adiţional constând într-un turneu de concerte în România pentru laureaţi, sper ca aceştia să calce pe pământ românesc şi să fie inspiraţi de puterea de expresie a acestor artişti recunoscuţi în toată lumea, putere care uneori le lipseşte concurenţilor japonezi. Vă promit că voi continua să iubesc România, perseverând ca acest concurs să atingă cât mai multe ediţii încununate de succes.

Kazuko Shimada
Preşedinte – Asociaţia Muzicală Japonia-România

Câştigătorii Concursului Internaţional de Muzică Clasică România
Echipa din România

Pentru mine a fost un privilegiu să revin şi în 2010 ca membru al juriului acestei foarte interesante competiţii care, lucru unic în lume, poartă numele României.

Ţinând cont de experienţa oferită de perspectiva trecerii anilor şi a multiplicării ediţiilor, mi-aş permite să subliniez câteva idei. În primul rând, admir tenacitatea şi priceperea doamnei Kazuko Shimada, care nu a venit numai cu ideea organizării acestui concurs, ci a izbândit în dificila misiune de a-l duce mai departe, cu consecvenţă, îmbunătăţindu-l de la o ediţie la alta. În al doilea rând ţin să remarc interesul crescut al participanţilor, de la an la an din ce în ce mai mulţi şi mai bine pregătiţi, atraşi nu de latura materială a premiului, ci de oportunitatea de a-şi măsura forţele şi nivelul de pregătire şi de oportunitatea de a fi evaluaţi de un juriu provenit, în majoritate, din alt spaţiu cultural, deci un juriu care are instrumente de măsură oarecum diferit calibrate faţă de cele ale profesorilor japonezi. Din această perspectivă, faptul că organizatorii au reuşit să invite nu doar un român în juriu, ca până acum, ci patru, sprijină decisiv aspectul internaţional al acestei competiţii, dublat de specificul cu adevărat românesc pe care concursul începe să îl capete.

Legat de premiile pe care le-am înmânat, aş spune că juriul a fost poate mai exigent ca în alţi ani, aşteptând de la concurenţi o evoluţie ireproşabilă sau cel puţin afirmarea unui talent vizibil şi cu perspective de dezvoltare. Prin urmare, faptul că doar la două din cele şase secţiuni am acordat premiul I poate fi interpretat ca o invitaţie pentru viitor la o mai liberă şi mai personală exprimare pe scenă, dublate de înţelegerea sensului şi emoţionalităţii transmise de muzică şi nu în primul rând de tehnicitate.

În încheiere vreau să-i felicit pe câştigători şi să-i îndemn pe cei care nu au urcat pe scena festivităţii de premiere să persevereze şi să participe în continuare la această competiţie, ca şi la altele asemănătoare, pentru ca experienţa de concurs dobândită cu această ocazie să poată fi valorificată pe viitor prin obţinerea mult râvnitelor premii.

Mihai Cosma, Muzicolog
Profesor universitar doctor la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti

A face parte dintr-un juriu a fost o experienţă nouă pentru mine. Cel mai interesant aspect, din punctul meu de vedere, a fost să văd diferenţele dintre modul de jurizare ale profesorilor japonezi şi români. Dat fiind faptul ca eu cunosc şi înţeleg amândouă culturile, am încercat să fiu un intermediar între "tabăra" japoneză şi cea română, considerând cunoaşterea diferenţelor de percepţie bazate pe deosebirile dintre cele două culturi ca fiind o parte importantă din procesul de jurizare, în cazul unui juriu format din membri proveniţi din două culturi atât de diferite, aşa cum sunt culturile noastre. Colaborarea membrilor juriului a fost armonioasă, ambele "părţi" acordând încredere şi respect opiniilor celorlalţi. Acest lucru a dus la o jurizare corectă şi echilibrată.

Admir iniţiativa doamnei Shimada de a crea acest concurs de promovare a valorilor culturale ale României în Japonia şi cred că a fost o idee foarte bună din mai multe motive. Voi aminti aici numai unul dintre motive, şi anume faptul că japonezii au într-adevăr interes pentru ţara şi cultura noastră. Atunci când am venit în Japonia am crezut ca japonezii nu ştiu mare lucru despre noi, dar am fost surprinsă să văd ca absolut oricine ştie de Nadia Comăneci, nu puţini ştiu de Gheorghe Hagi şi surprinzător de mulţi au auzit de Dinu Lipatti şi Sergiu Celibidache. Sper ca şi acest concurs să aducă publicul japonez la o şi mai bună cunoaştere şi apreciere a valorilor culturale româneşti. De asemenea, cultura japoneză este unică, poporul japonez este de calitate excepţională şi cred că avem foarte multe de învăţat unii de la alţii.

Privesc cu încredere la viitorul relaţiilor culturale româno-japoneze şi sunt mândră să-mi fi adus o foarte mică, e adevărat, contribuţie la promovarea acestora. Sper ca prin astfel de activităţi şi în viitor, românii şi japonezii să îşi dea seama că nu sunt chiar atât de diferiţi pe cât s-ar crede şi că, într-adevăr, spiritul uman este unul singur, indiferent de cultura şi limba pe care o vorbeşti.

Amalia Neculaeş Miyazawa, Soprană
Absolventă a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti şi fostă membră a Corului Radio şi al Filarmonicii "George Enescu" din Bucureşti, stabilită din 2002 în Sapporo, Japonia.

Câştigătorii Concursului Internaţional de Muzică Clasică România
Violonista Ribon Aida (Foto: Mihai Cosma)

Este o onoare pentru mine să primesc acest premiu şi să am şansa de a interpreta cu Orchestra de Cameră Radio din România.

Am ales să particip la acest concurs datorită faptului că atât în a doua etapă, cât şi în finală alegerea pieselor aparţine concurenţilor. Prin urmare, am selectat două piese favorite, fără acompaniament, potrivite pentru a mă reprezenta şi a mă ajuta să dau tot ce am mai bun. Deşi am avut mari emoţii în etapele finale, am încercat să interpretez ceea ce vreau să exprim prin muzică, ceea ce vreau să transmit şi publicului din sală. Am apreciat şi eu că am avut o evoluţie bună, dar m-a surprins locul 1 de la instrumente cu coarde şi, bineînţeles, obţinerea Premiului cel Mare. De asemenea, am fost uimită să obţin locul 1 datorită piesei de Ysaye, piesă dedicată lui Enescu. Aplauzele călduroase din partea juriului au venit ca o încurajare, ele fiind un lucru rar întâlnit în Japonia.

În prezent, m-ar interesa participarea într-o orchestră, visul meu este să devin concert-maestru. Consider că a crea muzică într-un cadru format din mai multe persoane este foarte plăcut şi aştept cu nerăbdare să urc pe aceeaşi scenă cu Orchestra de Cameră Radio de la Bucureşti.

Ribon Aida, Violonist
Marele Premiu la cea de-a 6-a ediţie a Concursului Internaţional de Muzică Clasică România
Locul I la secţiunea "Instrumente cu coarde", alături de violoncelistul Michiaki Ueno
 
Cautare
Newsletter

Adresa dv. de e-mail:

Delivered by FeedBurner

Călătorie în lumea operei, program educativ pentru copii şi tineri lansat de Opera Naţională Bucureşti

Urmând modelul tuturor marilor teatre lirice europene care acordă o atenţie deosebită activităţilor educative ce duc la formarea publicului de operă şi balet de mâine, Opera Naţională Bucureşti a lansat programul Călătorie în lume operei, care se adresează copiilor şi tinerilor cu vârste cuprinse între 7 şi 18 ani.

mai mult...
Spectacolul Gaiţele la cea de-a 150-a reprezentaţie

Producţie a Teatrului Odeon, Gaiţele de Alexandru Kiriţescu, regia Alexandru Dabija, cel mai longeviv spectacol al teatrului în prezent, ajunge la cea de-a 150–a reprezentaţie miercuri, 16 martie 2011, ora 19.00.

mai mult...
Alter Echo' ncert la Universitatea Naţională de Muzică cu Sorin Romanescu

Nominalizat pentru premiul celui mai bun muzician de jazz al anului 2010 de către Fundaţia „Muzza”, Sorin Romanescu poate fi urmărit la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti într-un recital de Ecouri, reverberaţii şi întâmplări sonore pentru două mâini şi trei ghitare.

mai mult...
Nelly Miricioiu va cânta în Manon Lescaut, pe scena Operei Naţionale Bucureşti

Un titlu foarte cunoscut al repertoriului liric – Manon Lescaut, un compozitor îndrăgit de publicul larg – Giacomo Puccini şi prezenţa extraordinară a sopranei Nelly Miricioiu pe scena Operei Naţionale Bucureşti, acestea sunt elementele ce vor caracteriza evenimentul programat sâmbătă, 19 martie 2011.

mai mult...
Beatles deschid Festivalul Internaţional de Chitară

Temele Beatles-ilor vor răsuna la Sala Radio miercuri, 16 martie 2011, de la ora 19.00, în interpretarea Orchestrei de Cameră Radio.

mai mult...
Pe 15 martie se dă startul la vânzarea abonamentelor la Festivalul şi Concursul Internaţional „George Enescu”

Pentru a uşura procesul de achiziţionare a biletelor şi abonamentelor pentru ediţia 2011, acestea pot fi cumpărate înca din luna martie.

mai mult...
„Artiştii pentru artişti”, campania naţională

Iniţiată şi organizată din anul 2002, Campania Naţională „Artiştii pentru artişti” este un stimulator al solidarităţii de breaslă, un resort financiar pentru artiştii vârstnici cu probleme de sănătate şi un semnal pentru public şi autorităţi în legătură cu situaţia acestora şi demnitatea lor.

mai mult...
Roxana şi Valentin Gheorghiu, un cuplu în viaţă şi pe scenă

Roxana şi Valentin Gheorghiu vă invită vineri, 11 martie 2011, la Sala Radio, la un concert pentru două piane şi orchestră.

mai mult...
„...câteva din frumoasele mele poheme“ (Gellu Naum) la Ceainăria Cărtureşti

Editura „Casa Radio“ şi Fundația „Gellu Naum“ au plăcerea să anunțe lansarea albumului (carte+2CD) Vârsta semnului de Gellu Naum, la librăria Cărtureşti (str. A. Verona), joi, 10 martie 2011, ora 18:30.

mai mult...
Allan Scott va dirija Orchestra de Cameră Radio

Tânărul dirijor american Allan R. Scott va dirija miercuri, 9 martie 2011, de la ora 19.00, la Sala Radio, Orchestra de Cameră Radio.

mai mult...
Alexandru Tomescu şi Horia Mihail, soliştii Orchestrelor şi Corurilor Radio, în recital la Praga

Alexandru Tomescu şi Horia Mihail, solişti ai Orchestrelor şi Corurilor Radio, susţin marţi, 8 martie 2011, la Praga, un recital extraordinar de promovare a culturii române.

mai mult...
Stagiunea de Jazz continuă cu ...years after Petrucciani

Al doilea eveniment din cadrul Stagiunii de Jazz, ...years after Petrucciani, va avea loc miercuri, 9 martie 2011, ora 19.00, la Teatrul ACT, cu un program dedicat pianistului şi compozitorului francez Michel Petrucciani, de la a cărui dispariţie se împlinesc 12 ani.

mai mult...
Maeştri ai chitarei clasice la Sala Radio

Festivalul Internaţional de Chitară, ajuns la cea de-a V-a ediţie, işi va face auzite primele acorduri miercuri, 16 martie 2011, la Sala Radio, de la ora 19.00, când va avea loc deschiderea oficială.

mai mult...
Gheorghe I. Anghel, vernisaj şi lansare la Muzeul Ţăranului Român

Luni, 7 martie 2011, de la ora 18.00, la Muzeul Ţăranului Român (Sala Foaier) va avea loc vernisajul expoziţiei de pictură şi lansarea albumului Gheorghe I. Anghel, apărut la Editura Institutului Cultural Român.

mai mult...
Mărţişoare muzicale la Sala Radio

Orchestrele şi Corurile Radio vă oferă sâmbătă, 5 martie 2011, „mărţişoare muzicale”, într-un concert susţinut de Orchestra de Muzică Populară Radio şi invitaţii săi, vedete ale scenei folclorice.

mai mult...
Un japonez la pupitrul Orchestrei Naţionale Radio

Orchestra Naţională Radio vă invită vineri, 4 martie 2011, ora 19.00, la Sala Radio, la un concert romantic sub bagheta dirijorului japonez Daisuke Soga.

mai mult...
Divertimento à Six Bagatelles la Sala Radio

Miercuri, 2 martie 2011, de la ora 19.00, Sala Radio găzduieşte concertul Cvintetului „Five”. Un program vivace şi plin de energie îi aşteaptă pe spectatori.

mai mult...
Luna martie aduce iubitorilor de balet două debuturi importante pe scena ONB

Joi, 3 martie 2011, Kokoro Umemoto, solistă a Companiei de Balet a ONB, va interpreta pentru prima oară rolul titular din baletul Giselle.

mai mult...
Luiza Zan şi Big Band-ul Radio, emisiune-concert cu public la Sala Radio

Big Band-ul Radio oferă un cadou tuturor iubitorilor de jazz: o emisiune-concert cu intrarea liberă luni, 28 februarie 2011, în Studioul „Alfred Alessandrescu” al Radiodifuziunii.

mai mult...
Au fost decernate premiile Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România

Cei mai reprezentativi compozitori şi muzicologi ai anului 2010 au fost premiaţi astăzi, 25 februarie 2011, de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor.

mai mult...
Alice în Ţara Minciunilor, spectacol în premieră la Opera Naţională

Studioul Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess” (SEOB) din cadrul Operei Naţionale Bucureşti, în colaborare cu UNATC – Facultatea de Teatru, Secţia Coregrafie, continuă proiectul manageriat artistic de Şeful Companiei de balet a Operei Naţionale Bucureşti, Simona Şomăcescu, dedicat tinerilor coregrafi, cu o nouă reprezentaţie.

mai mult...
Festivitate de Absolvire pentru prima promoţie de cursanţi SCENART

Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian“ anunţă Festivitatea de Absolvire pentru prima promoţie de cursanţi SCENART, ce va avea loc luni, 28 februarie 2011, de la ora 18.00, la Sala Teatrului Naţional de Operetă „Ion Dacian”.

mai mult...
Crăiasa zăpezii, balet pentru copii la sala mare a Operei Naţionale

Odată cu revenirea zăpezii, Studioul Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess” (SEOB) din cadrul Operei Naţionale Bucureşti (ONB) a programat spectacolul Crăiasa zăpezii, balet pentru copii după povestea lui Hans Christian Andersen.

mai mult...
Turandot într-o distribuţie de valoare, pe scena Operei Naţionale Bucureşti

Duminică, 27 februarie 2011, Opera Naţională Bucureşti a programat pentru publicul său unul dintre cele mai cunoscute şi mai îndrăgite titluri din repertoriul liric: Turandot, ultima creaţie semnată de Giacomo Puccini.

mai mult...
Dragostea durează trei ani, o nouă reprezentaţie la The Ark Underground

The Ark şi-a propus ca proiectul Teatrul de la miezul nopţii să aibă o continuitate, astfel, joi, 24 februarie 2011, publicul va avea ocazia să revadă una dintre cele mai apreciate reprezentaţii ale teatrului modern, Dragostea durează trei ani, în regia lui Chris Simion.

mai mult...
Nominalizările la Premiile Radio România Cultural pentru anul 2010

Cele mai importante realizări ale anului 2010 în diferite domenii ale culturii vor fi recunoscute şi celebrate luni, 21 martie 2011, de la ora 19.00, la Gala Premiilor Radio România Cultural.

mai mult...
Când găseşti o carte în oraş, fă-o să circule! Radio România Cultural lansează Bookcrossing

Radio România Cultural pune România pe harta Bookcrossing, cu prilejul Târgului Gaudeamus. Pe 19, 20 şi 21 noiembrie 2010 vor fi puse în circulaţie, în cadrul unor lansări la târgul de carte, câteva zeci de cărţi şi vor fi deschise câteva zone de tranzit, care vor transforma Bucureştiul într-o mare bibliotecă urbană.

mai mult...
in actualitate

acasa  |  evenimente  |  dosare si interviuri  |  cronici  |  actualitate  |  stiri culturale  |  arhiva stiri culturale  |  concursuri
program RRC  |  emisiuni RRC  |  frecvente RRC  |  contact

Copyright © Radio Romania Cultural 2009 - 2011. All Rights Reserved!